Wednesday, September 22, 2010

Aurutõkke paigaldus lamekatustele




Autor: E.Sepp

Aurutõkke paigaldus lamekatustele
Aurutõkke paigalduse  tüüpvead
Katuse põhikalle tuleb võimaluse korral anda alati juba aluskonstruktsiooniga, kuna sellised tehtud kalded on tavaliselt  korrektsemad, kasutamiskindlad, tihti isegi odavamad kui muud kallete andmise viisid.
Tüüpilised vead esinevad aurutõkke paigaldamisel. Aurutõke on vajalik sellisel juhul, kui soojustus tehakse veeauru läbilaskvast materjalist. Kui soojustus on veeauru mitteläbilaskev, näiteks tihedalt vuugitud polüstüreen, siis võib aurutõkke  üldse panemata jätta.
Võimalik aurutõke tihendatakse  kõikides läbistuskohtades selliselt, et õhu liikumist ei saaks toimuda ei ehituse sisepoolele ega sealt välja.Ka pööratud katuste puhul ei kasutata aurutõket, sest sellise konstruktsiooni puhul on hüdroisolatsioon tavaliselt katusesoojal poolel ja kasutatav soojustus on väga vettimav.
Praktika on näidanud, et lamekatuste niiskusprobleemid on peaaegu alati tingitud konvektsioonist ehk ebatihedalt paigaldatud aurutõket läbiva niiske õhu voolust katuse sisse.
 Seetõttu tuleb aurutõket paigaldada katuse kandvale konstruktsioonile ja läbikute ümber väga hoolikalt ja võimalikult tihedalt nagu hüdroisolatsioongi.Aurutõke paigaldatakse tavaliselt soojustuse alla katusetarindi soojemale poolele. Aurutõket on lubatud asetada ka soojustuse kihtide vahele nii, et aurutõkkest katuse soojale poolele jäävate soojustuse kihtide paksus ei ületaks 25% tarindi soojustuse kogupaksusest. Seejuures tuleb silmas pidada ka seda, et soojustuse kogupaksuse hulka kulub vahel ka kandev konstruktsioon, näiteks mullbetoon nagu  näiteks Siporex vms.
Erilist tähelepanu tuleb pöörata aurutõkkekilet läbivate elementide isoleerimisele. Katusekaevu,toru, jms läbiku puhul ei tohi lõigata aurutõket lihtsalt lõhki, vaid tuleb kasutada spetsiaalset kummist aurutõkketihendit, PVC või bituumenkattest kattelappi,mis seob läbiku ilma avadeta aurutõkkega.
Seejuures tuleks võimaluse piires vältida polüetüleenkile liimimist bituumenlapi külge, sest bituumen sisaldab aineid,mis lagundavad kilet, seega võib mõne aja  pärast aurutõke läbiku ümbert lihtsalt ära laguneda. Läbikute mittetihendamisega on kaasnenud suurimad probleemid Eesti lamekatuste ehitusel ja seega just seda tööd tuleks nii tellijal kui ka peatöövõtjal kõige enam kontrollida.


iNeedSell.com - complimentary internet classifieds. A website to Buy, Advertise and Trade


http://blogi.ee/ehitusekspert

http://www.esten.ee/   tel. 5039015

No comments:

Post a Comment